close

 coldplay  

 

Coldplay (酷玩樂團) 成立於1997年的英國倫敦,是我從高中就一直很喜歡的樂團,耳機下不能沒有他們,

他們的成名曲大家一定都聽過,就是 2000年發行的【 Yellow 】,

主唱的聲音非常有感染力,還記得以前一個人不知道怎麼辦的時候竟然就聽著他們的歌哭了...

 

 

還記得那天一個人在大雅路的家,也忘了是什麼事情,心情悶悶的,

當我看著這首歌的MV時,竟然一個人在電腦前面大哭起來,(雖然今晚也是一樣情況)

不過,有種很神奇的感覺是,好像有人正在安慰妳、陪著妳、鼓勵妳....

所以,每當壓力大到喘不過氣還是很委屈不被諒解甚至沒來由的情緒糟,我都會一直聽這首歌,

(我有個奇怪的毛病就是喜歡repeat 同一首歌20次以上...... 好歌是不會膩的!!)

 

 

真的非常非常喜歡這支影片,主唱Chris Martin 跑起來的那瞬間,

好像我也可以勇敢站起來了,

 

 

考生真的很脆弱...特別是我給自己的底限就是今年了,7月過後,我的未來在哪裡至少不讓爸媽再擔心,

其實我好好的,只是偶爾過度換氣,其實我好好的,只是偶爾提不起勁,

 

 

 

不知道,你_ 是不是跟我有一樣的感覺?

 

 

    加油!!  沒有不天亮的明天,晚安了全世界..........

 

 

 

 

 

Coldplay - Fix You 歌詞

 

When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse

When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

High up above or down below
When you're too in love to let it go
If you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears come streaming down your face
When you lose something you cannot replace
Tears come streaming down your face
And I

Tears come streaming down your face
I promise you I will learn from all my mistakes
Tears come streaming down your face
And I

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    陳姿姿 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()